شماره تماس مدرس جهت مشاوره و پشتیبانی آموزشی 09378825252-09155519509
انتخاب صفحه

آموزش مدلسازی دیوارحائل طره ای تحت اثر فشار سربار خاک با نرم افزار ABAQUS

دریافت آموزش

برای دریافت این آموزش و سایر آموزش های نرم افزار آباکوس به بسته جامع آموزش آباکوس مراجعه کنید

توضیحات :

شرح دوره

دیوار حائل یا Retaining Wall یک مقطع سازه ای است که معمولا با بتن مسلح ساخته می شود. این دیوار به گونه ای طراحی می شود که مقاومت خاک را در برابر فشار جانبی شیب های غیر طبیعی، افزایش دهد. کاربرد این دیوارها در بخش راهسازی، پل سازی و مکان هایی است که نیاز به پایداری و بهسازی خاک است. تعدادی از انواع مختلف دیوارهای حائل عبارتند از: دیوار وزنی معمولی، دیوار گابیونی، دیوار گهواره ای، دیوار مخزنی و دیوار طره ای که خود به دیوارهای طره ای ساده، دیوارهای طره ای پشت بند دار و دیوارهای طره ای جلوبند دار تقسیم بندی می شوند. عوامل موثر در انتخاب نوع دیوار عبارتند از : هندسه دیوار و وضعیت قرارگیری آن، محل احداث پروژه، شرایط تحت الارضی، نوع بارگذاری، مسائل سازه ای، در دسترس بودن مصالح و مسائل اجرایی، اقتصادی و محیطی. در طراحی دیوارهای حائل نیز همانند سایر سازه های ژئوتکنیکی، در نظر گرفتن اندرکنش بین دیوار و خاک لازم است. برای تعیین مشخصات و پارامترهای خاک می توان از طبقه بندی و آزمایشات نشانه ای مانند حدود اتربرگ، دانه بندی و درجه رطوبت استفاده کرد.
در این آموزش قصد داریم که به کمک نرم افزار آباکوس یک دیوار حائل طره ای رو تحت اثر فشار سربار خاک در یک خاک لایه ای شبیه سازی کرده و تاثیر اندرکنش خاک و سازه رو هم در مدلسازی لحاظ کنیم.

آموزش مدلسازی شمع منفرد بتنی در خاک چندلایه

◄ ایجاد پارت خاک با استفاده از فضای مدلسازی axisymmetric، تعریف مصالح بتن و لایه های مختلف خاک
◄ مونتاژ مدل و نحوه تعریف استپ های Geostatic و static General
◄ ایجاد قیدهای مورد نظر در ماژول Interaction
◄ اعمال شرایط مرزی خاک و شمع، اعمال نیروی وزن خاک با حالت بار Body Force و اعمال شرایط اولیه مانند نسبت تخلخل اولیه بر خاک در ماژول Load
◄ مش بندی خاک با استفاده از Bias
◄ بررسی نتایج و خروجی های مورد نظر مانند جابجایی و تنش